Monday, April 15, 2013

milano fair 2013 and a visit to Aldo Coppola

första stoppet var en av mina favoriter från förra året och hon gjorde mig inte besviken i år heller, nämligen Rossana Orlandi. underbar miljö och gratis bubbel, underbart!


 blev lika lycklig i år igen av att se borden från
Tom Dixon är ju en annan favorit och precis som förra året så ställde han ut sina möbler i ett tågmuseum med effekter som rökmaskiner för att skapa rätt stämning...
 tom dixon och adidas hade sammarbetat och b.l.a. gjor väskor som va grymt snygga!
 en annan favorit i år var Paula Lenti som skapat/valt en fantastisk miljö för sina utemöbler...

dag 2 i Milano lämnade jag kompisarna för en dag själv på stan, jag skulle nämligen färga håret medan dem skulle suga ut det sista ur mässan innan dem åkte hem på eftermiddagen...

 jag började dagen här
sedan var det dags för den välkända frisörsalongen Aldo Coppola som gör håren på Milano Fashion week och på otaliga stjärnor, vilken grej...har aldrig sett frisörer kastat med håren på det viset ruffsat och analyserat likt en konstnär analyserar sina tavlor...jag skulle färga håret ombre som det heter när topparna är ljusare än rötterna (typ en utväxt) och när "slingorna" var omsorgsfullt penslade tog hon ut en rulle plastfolie och började drapera det över mitt huvud...haha jag skojar inte om det var typ metervis hon slängde på huvudet, var tvungen att bjuda på en bild av detta...
 min inspirationsbild...har ingen bra efterbild ska fixa detta!
efter jag fått frillan fixad och fönad så tog jag mig en lunch på detta stället, dem har så fin innergård.




No comments:

Post a Comment