Friday, September 13, 2013

T.G.I.F

picture via Pinterest

picture via Pinterest

picture via Pinterest

 äntligen fredag! 

Jag och Shahab diskuterar ofta vilken bil vi ska ha när vi "blir stora" och idag blev jag påmind om just detta då en vän pratade om att köpa bil i helgen. På min önskelista just nu ligger antingen en Mercedes eller Range Rover det är SUV/"Jeep"-modeller som gäller för hela slanten...en riktigt "badass" vill jag ha som ingen (inte ens italienarna) vågar bråka med på vägarna! Ja men jag är lite bitter över hur dem kör här och jag tror inte jag kommer att vänja mig så lika bra att rusta upp i stället...

Jag vet ju att jag lovade att berätta mer om vad som händer mig jobbmässigt men jag vill vänta liiite till. Jag kan säga som så att uppdraget ligger på en tropisk Ö och det gäller 6 veckor i Oktober/November. Så när jag har biljetterna i handen (vilket jag bör ha den kommande veckan) så ska jag berätta mer. Det är "lite för bra för att vara sant" så vill inte skrika rätt ut innan jag är 200% att det blir av. Fortsättning följer...
_

T.G.I.F!
Shahab and I talk about what car to get when we "grow up" all the time, and today I was reminded about this subject when a friend told me she was thinking of getting a car this weekend. My two favorite cars right now is a Mercedes or a Range Rover SUV model,  I need a "badass" car that no one will mess with (not even the Italians). Yes I am a little bitter over the way they drive here and I don't think I will get used to it so better buckle up instead...

I know I promised to tell you more about my job situation but I want to wait just a little bit longer... what I can tell you is that it is on a tropical Island and it is for 6 weeks in October/November. I will tell you more as soon as I have the tickets in my hand so I know for sure that it is happening, I don't want to jinx it!

No comments:

Post a Comment