Thursday, May 22, 2014

update!


Här kommer en liten update...

Har precis avslutat mitt andra uppdrag sedan jag började som frilans och samtidigt blivit godkänd att jobba som frilans, ja det funkar lite annorlunda här. I Schweiz måste man bevisa att man har en fungerande business för att bli godkänd du måste alltså jobba först och sedan prövas du. Jag blev nekad två gånger och överklagat men så ÄNTLIGEN så godkände dem mig (Phu!). Jag slapp skicka en "liten" extra kostnad för mina sociala avgifter i efterhand till de kunder jag redan haft (poppis de hade varit).

Bäst av allt är att vi bokat resa till L.A i Augusti. Så underbart... som jag saknar mitt favvoställe! Listan är redan lång på allt som skall göras, ätas, inhandlas.

Men för att kunna maxa semestern behöver man dineros! Så igår signade jag för nästa uppdrag nu ska det göras reklamfilm, TV-show och Bilboards i sommar (jag kommer INTE synas i rutan, bara mina lösningar)

Kör bara kör!

_

 update...

I just finished my second assignment since I started as freelancer here in Zürich and at the same time I was approved as a freelancer. Here in Switzerland you need to prove that you have a business going on when you apply then they will verify if you are accepted or not. I got denied TWO times and had to appeal and finally I was approved! Such a relief!

But best thing that happened latley is that we booked a vacation to L.A in August, can not wait to get back to my favorite place. The list of what to do, what do eat and what to buy is long!

SO! To be able to maximize the trip I need to get me some dineros. Luckily I just signed a new assignment for the summer. This time I will do commercials, a TV-show and billboards (I will not be in the TV-show just my Interiors)

So let's do this!






No comments:

Post a Comment