Thursday, May 26, 2011

Förlåt!

Alltså detta med dricks... vardag för Amerikaner och inte så vanligt för oss Svenskar.
Så fort ngn hjälper oss med något (väskor, tanka osv.) tittar vi på varandra med panik i ögonen....HUR MYCKET!?

När dricksar man, vem, hur mycket!? Som ni flesta vet så är ju Shabbe inte den blygaste på två ben så när han hade klippt sig och hon trycker in summan i kortmaskinen så frågade han frisören själv...Hur mycket dricksar man!? Hon svarar ca. 20% (alltså skulle det bli ca. 6 dollar) Shabbe är inte den snabbaste när det kommer till huvudräkning men säger ändå med säker stämma och ett leende på läpparna... OK then take 4!
När vi kommer ut och jag förklarar att han inte gav 20 % utan snarare 13-14% vilket är under 15% allt under 15 är en diss mot servicen. Shabbe skämdes och ville gå tillbaka och ge henne mer men vi vågade inte med tanke på att vi båda stod och log medan han markerade att om 20% var det vanliga så skulle hon minsann bara få 4 dollar! Haha Bättre lycka nästa gång!

3 comments:

  1. Mellan 10-20% brukar jag ge. Oftast runt 15 om det inte ar grymt bra, eller en snygg kille!

    ReplyDelete
  2. Ehjh, det ar Malin alltsa. Ochs Shit, Usher ar lojligt snygg tycker jag. Var han det??

    ReplyDelete
  3. Haha..bra Malin jag skall hälsa Shabbe det så han slipper ha dåligt samvete! Åh Usher...hm nja jag skulle nog inte säga att han va snygg men han har talang och talang är alltid attraktivt! Speciellt när det kommer till dans om du frågar mig =)
    /E

    ReplyDelete