Wednesday, March 20, 2013

beauty secrets

idag inhandlade jag 2 franska "beauty secrets", Josefine som var här i helgen hade kollat upp "top 10" av franska skönhetsknep som skall göra underverk. Josefin hade också inhandlat alla 10 (nästan) och det testades för fullt här hemma. torrshampot Klorane hade jag redan sett, hört och läst om på otaliga modebloggar... måste prova helt enkelt men en hemlighet som fransyskorna lyckats hålla från mig var Biafine. Tydligen något som ALLA i frankrike har i badrumsskåpet. krämen är främst till för att lindra brännskador och passar därför som en after sun men tydligen fungerar dem läkande effekterna perfekt som en återbyggande ansiktsmask något som Miss France varmt rekomenderar.

Så idag när jag svängde förbi ett av alla apotek i Lugano (finns sjukt många) så frågade jag om dem hade denna mirakelkräm och den var slut på första stället och t.o.m. slut hos leverantören sa dem. så jag tänkte att detta MÅSTE ju vara sjukt bra vilket gjorde att jag kände ett habegär utan dess like. 3 apotek senare är den min! Can't wait att kleta på min första Biafine-mask ikväll!

No comments:

Post a Comment