Friday, July 26, 2013

T.G.I.F.


ÄNTLIGEN fredag, ja inte så mycket för att det är helg för jag har ju alltid helg men idag kommer Shahab hem från en vecka i Genève och kunde inte komma hem en bättre dag än idag. Jag har haft en riktig skitmorgon...
Först å främst så är det ju så sjukt varmt här det är idag 31 grader men känns som 36 (enligt mobilen) och 51% fuktighet. Man hade helt enkelt mer än gärna haft AC hemma just nu. Katterna är precis som jag helt utslagna och sover sig genom hela dagarna.

OK nu tillbaka till varför de är en skitmorgon...efter att ha lyssnat på lite podcast och ätit frukost (bra start) så fick jag för mig att åka och handla mat innan alla andra skall handla mat för fredagsmys. På väg dit blir jag nästan klämd mellan 2 lastbilar (inte så ovanligt) så väl framme är jag sjukt förbannad och svär för mig själv över hur dem flesta kör bil här, jag andas djupa andetag och handlar min mat. Väl hemma vid huset fastnar garagedörren halvvägs (den har varit trasig från och till sista månaderna och är ett konstant irritations moment) halvt ute på gatan direkt efter en kurva (livsfarligt) står jag med bilen och trycker på alla knappar och vrider på alla spakar jag kan och tillslut går den upp... kör in bilen och den stängs halvt igen, aja skit samma jag kom i alla fall in i huset. Jag som annars inte har bil på dagarna har passat på att handla massa tunga grejjer, sköljmedel 3-pack, dricka, flera mjölk a ni fattar tungt som fan. Parkeringen är i botten och vi bor på 3:e våningen, jag hasar påsen fram till hissen SOM ÄR TRASIG (tack gode gud för att jag inte fastnade i den på väg ner till bilen)! 
Orka! 
Så nu kan de liksom bara bli bättre, längtar efter att hämta upp Shahab på flygplatsen för lite pep talk och kärlek.

Helgens uppdrag är att hitta en pool, en kall sådan!

No comments:

Post a Comment