Wednesday, June 15, 2011

Saknar...

Just idag saknar jag att ha ett "eget" hem, att kunna handla saker till mitt/vårt hem, Mina älskade katter, att vara omringad av MINA saker! Allt är/känns tillfälligt i denna lägenheten och jag har ett behov av att "fixa hemma". Något annat som står på "sakna-listan" är glamour. Inte för att jag lever ngt glamouröst liv i Sverige men Portland är aningen too much Hippie för mig. Hoppas på att få mig en "fix" i Miami och NYC om ngn vecka, lika bra att överdosera så att det håller i sig ett tag ;-) Nu låter jag väldigt ytlig och materialistisk och idag ÄR jag just det, jag erkänner! 
Tog med mig dessa två korten hemifrån. Det ena är ett gulligt kort från en kär kollega som jag fick innan jag åkte och jag blir glad varje gång jag ser det, det är placerat i köket på en hylla så jag ser det varje morgon när jag gör frukost! Till höger om det kortet är Inbjudan till min väns bröllop som jag tyvärr inte kommer att kunna gå på men jag gillar att ha det framme och tänka på hur fantastiskt det är att min första "barndomsvän" skall gifta sig, är superglad för er skull!
När vi kom hit fick vi en påse från IKEA med lite olika saker som en välkomstpresent. I påsen fanns bla denna ramen som jag stoppade 2 bilder i på mina katter som jag hade i min kalender..."Man tager vad man haver"
Tejp inhandlades för att kunna (tillfälligt) få denna lägenhet att kännas som hemma...
 Handlade som ni vet en plansch, men får vänta ett bra tag till innan jag kan rama in den
 Välkomstpresent-påsen är nu vår smutskorg
 Orka puffa kuddarna i denna soffan...
 Älskar mina högar av magasin, en liten hög av mig..
Eh..på tal om högar av mig, jag har en vana att skapa klädhögar (gärna på golvet).... Inte Shahabs favvo direkt!
Plockade ner en del tavlor när jag kom så nu används kroken som tavlan hängde på i hallen till att hänga min påse på...
När vi kom hit tog jag inte ens av mig skorna innan jag möblerade om vardagsrummet/matrummet. Plockade ned 2 tavlor och fula lampor, slängde diverse "doftgrejjer". Nu står dem undangömda i garderoben/städskrubben...

No comments:

Post a Comment