Saturday, April 30, 2011

Jag,Portland & mina Easy tones en Solig Lördag

 På väg till Pearl district, ett område packat med konstgallerier, små unika butiker och restauranger.
 En fördel med Portland är att det är en av få städer i USA där du inte måste ha bil.

 Fint sidobord på West Elm, underrede i stål och bordsskiva i marmor.
          Amerikanarna älskar sina fluffiga bäddningar, ju fler kuddar desto bättre och jag gillart, 
          mer fluff åt folket! Bild från West Elm
 Älskar du öl, kaffe, mat, vintage och brinner för miljöfrågor då är Portland stället för dig!
Ekologiskt, återvinningsbart, second hand är ord du hör och ser runt om i Portland hela tiden. 
Var inne på Whole food en matbutik som endast säljer ekologiska matvaror. Kände igen detta Schampo ifrån Big Hair Mama i Malmö (en salong som erbjuder ekologisk hårvård). Jag går hos Caroline, hon är grym!


 Visst är de Amerikanska brandbilarna fina, känns retro.
 Var inne på Ace hotel och hittade denna, skall tvinga med mig Shahab hit och ta bilder!
"tender loving empire" är en söt liten butik med allt i från smycken, kläder, musik, fina vykort, prydnadssaker. Kan jämföras med en mix av tjallamalla och urban outfitters fast i mindre format.
Typiskt för Portland och något som alla här säger att vi måste prova är dessa matvagnar som tydligen skall servera den bästa snabbmaten i stan, vi har provat en mexikansk...helt OK! Men jag tror att dem mest gillar grejen med vagnarna, jag skulle mer säga att det är den perfekta natta maten =)

No comments:

Post a Comment