Friday, July 22, 2011

...

Såå trött!!  Kunde inte sova i natt. Många tankar som har snurrat om allt och inget. Att ha 6 månader ledigt är fantastiskt på så många sätt, något man drömmer om och att få resa så mycket som vi har gjort under tiden har varit/är fantastiskt!!! Det bästa jag har gjort!!! Man inser att det finns så mycket mer i livet än att jobba och göra kariär...

Men samtidigt för någon som mig som gillar att göra kariär kan det faktiskt stundtals vara ganska tufft att vara ledig så här länge (låter kanske bortskämt men jag är bara ärlig). Att jobba för mig är att få bekreäftelse på att jag behövs och att jag är bra på något, på jobbet umgås jag med massa underbara människor som ger mig energi! Att inte ha något som man MÅSTE göra kan få mig att känna mig meningslös. Jag är alltid 0/100 jag älskar att ha massa på gång samtidigt, har jag inte det går jag ner till 0 och gör absolut ingenting innan jag verkligen måste...Ilands-problem jag vet, men kan man bli stressad av att vara ledig? Jag antar att allt handlar om att hitta en balans, och att tillåta sig själv att göra absolut ingenting, och att ingenting också gör att man räknas....

No comments:

Post a Comment